FAQ
INFORMATIE OVER DE FEESTDAGEN, klik hier!
* Hoe kan ik bestellen bij STELOY?
Bestellen bij STELOY kan via de webshop, maar ook per mail (bestel@steloy.be), telefonisch (03/449.96.68) of in de winkel.
Het volstaat meestal om 1 dag op voorhand te bestellen. Voor bereidingen en thuisleveringen vragen wij om minstens 2 dagen besteltijd te respecteren. Bij producten die een langere besteltijd vragen, staat dit aangegeven bij het artikel.
Tijdens periodes van drukte (eindejaarsperiode, Pasen, Valentijn... ) vragen wij echter om een langere besteltermijn te hanteren. Deze wordt altijd op voorhand door ons vastgesteld. Echter, wanneer een bepaald aantal bestellingen is bereikt, kunnen wij de bestelperiode vervroegd afsluiten. Dit is zeer belangrijk om voor elke bestelling de hoogste kwaliteit en service die je van ons gewend bent, te kunnen garanderen.
* Kan ik laten thuisleveren?
Dit kan zeker! STELOY levert zelf aan huis in de omliggende gemeenten, voor een kleine transportbijdrage:
- ZONE 1 : gemeenten Mortsel, Edegem, Lint, Hove, Kontich, Berchem, Wilrijk, Borsbeek, Boechout; leverkost € 5.00, mogelijk vanaf € 20.00 (excl. transportkosten);
- ZONE 2 : Duffel, Lier, Antwerpen Centrum, Deurne-ZUID, Hoboken, Borgerhout, Wommelgem, Ranst, Emblem, Vremde, Broechem, Rumst, Aartselaar; leverkost € 8.00, mogelijk vanaf € 50.00 (excl. transportkosten);
- ZONE 3 : Deurne-NOORD, Wijnegem, Hemiksem, Schelle, Niel, Boom, Berlaar, andere aangrenzende gemeenten; leverkost € 10.00, alleen indien mogelijk, na afspraak per telefoon of mail, mogelijk vanaf € 100.00 (excl. transportkosten).
Alle thuisleveringen dienen minstens 2 dagen op voorhand te worden aangevraagd! Tijdens feestdagen en periodes van drukte zoals de eindejaarsperiode, dient men rekening te houden met een langere besteltermijn en kunnen wij slechts een beperkt aantal thuisleveringen voorzien. Op tijd bestellen is dan ook de boodschap!
* Ik woon niet in 1 van voorgenoemde gemeenten, kan ik toch laten thuisleveren?
Dit is mogelijk voor producten die geen koeling nodig hebben, zoals non-food, droge voeding en conserven. Deze kunnen wij dan verzenden per pakketpost, na betaling. Plaats de bestelling online, en wij bezorgen per kerende mail de betaalgegevens. Dit kost € 7.95.
* Ik woon in Nederland, kan ik toch laten thuisleveren?
Dit is mogelijk voor producten die geen koeling nodig hebben, zoals non-food, droge voeding en conserven. Deze kunnen wij dan verzenden per pakketpost, na betaling. Plaats de bestelling online, en wij bezorgen per kerende mail de betaalgegevens. Voor transport naar NL vragen wij € 9.95.
* Hoe betaal ik mijn bestelling om af te halen?
Het betalen van je bestelling doe je gewoon op het moment van afhaling. Er is geen betaalmogelijkheid via onze webshop.
Het uiteindelijk totaalbedrag kan afwijken van het bedrag op de bestelbon, omdat veel van onze producten een dagprijs hebben, of het gewicht kan schommelen. Bij grote afwijkingen zullen wij eerst contact opnemen.
* Hoe betaal ik een thuislevering?
Thuisleveringen die door STELOY zelf worden uitgevoerd, kan je achteraf per overschrijving betalen. Alle gegevens staan op de bon die je ontvangt bij je bestelling. Vergeet zeker het ordernummer niet te vermelden!
Contant betalen is ook mogelijk, maar vermeld dit bij het plaatsen van de bestelling zodat wij wisselgeld kunnen voorzien. De chauffeur heeft standaard geen cash geld op zak! Gepast betalen kan natuurlijk ook steeds.
Bestellingen die per postpakket worden verstuurd, dienen vooraf te worden betaald per overschrijving.
* Hoe kan ik betalen in de winkel?
In de winkel kan je betalen op volgende wijzen: contant, bancontact, kredietkaart (Visa/Mastercard), maaltijdcheques (Edenred, Sodexo, Monizze), Payconiq of met de cadeaucheques van de stad Mortsel.
* Kan ik online betalen?
Voorlopig is het via onze webshop NIET mogelijk om online de betaling te voldoen, omdat wij werken met dagverse producten waarvan de prijs dus ook kan schommelen. Bestellingen die worden afgehaald in de winkel, kunnen ter plaatse betaald worden. Thuisleveringen worden ofwel op voorhand, ofwel achteraf per overschrijving betaald. Wil je contant betalen bij een thuislevering, meld dit dan op voorhand zodat we wisselgeld kunnen voorzien, of betaal gepast.
* Kan ik een factuur krijgen van mijn bestelling?
Een factuur ontvangen is zeker mogelijk, maar het is belangrijk dit OP VOORHAND te vermelden en ons de correcte btw-gegevens te bezorgen. Zonder melding vooraf kunnen wij geen factuur meer opstellen. Ook maken wij pas een factuur op vanaf een minimum bestedingsbedrag van € 20,00.
* Ik betaalde een waarborg voor mijn schotel. Hoe krijg ik deze terug?
Op al onze feestschotels betaal je een waarborg van € 5 . Bezorg je ons deze proper en ongeschonden terug, betalen wij uiteraard met plezier deze waarborg terug! Hier hoef je niet speciaal voor langs te komen, breng deze gerust mee bij je volgende winkelbezoek, en we houden het bedrag af van je te betalen rekening. Ook bij thuislevering kunnen we dit verrekenen, het is dan wel handig dat je de retour meldt bij het plaatsen van de bestelling, om fouten met het totaalbedrag te vermijden.
* Mogen de waarborgschotels in de vaatwasser?
Wij maken gebruik van 2 soorten waarborgschotels: porseleinen potjes voor de warme bereidingen, en grote plastic schalen voor de koude schotels. Deze laatste zijn NIET VAATWASSERBESTENDIG, de porseleinen potjes uiteraard wel.
* Hoe moet ik de dagschoteltjes opwarmen?
Onze dagschotels worden bereid in wegwerpschaaltjes die geschikt zijn om zowel in de microgolfoven als in de traditionele oven op te warmen. Voor beide volstaat het om enkele gaatjes in de folie te prikken; deze hoef je niet te verwijderen.
- In de microgolf: 5 à 6 minuten op middelhoge stand.
- In de oven: 15 à 20 minuten (voorverwarmd) op 180°.
NIET ONDER DE GRILL PLAATSEN! (hetzelfde geldt voor de kreeftbereidingen)
* Hoe moet ik de feestschotels opwarmen?
Onze feestschotels (uitgezonderd de kreeftbereidingen) worden bereid in porseleinen schaaltjes die geschikt zijn om zowel in de microgolfoven als in de traditionele oven op te warmen. Zet deze een half uur op voorhand uit de ijskast.
- In de microgolf: 6 à 7 minuten op middelhoge stand.
- In de oven: vervang de plastic folie door aluminiumfolie en verwarm ong. 25 minuten (voorverwarmd) op 180°.
Het koekje dat wordt meegeleverd pas de laatste 8 minuten mee verwarmen.
* Kunnen jullie vis en andere producten vacuum verpakken?
Dat is zeker mogelijk. Vacuum verpakte producten bewaren beter, omdat zij niet aan zuurstof worden blootgesteld. Ook om in te vriezen is dit steeds het beste. Vraag gerust om de vis vacuum te verpakken bij het doorgeven van je bestelling. Online bestelde verse vis wordt standaard vacuum verpakt.
* Kan ik jullie verse vis invriezen?
Al onze vis die vers (dus niet bevroren) wordt verkocht, is ook effectief verse vis, en geen ontdooid product. Dit kan dus met zekerheid nog ingevroren worden. Vraag in de winkel om de vis vacuum te verpakken, zo bewaart hij het beste in de vriezer. Bij online bestellingen wordt verse vis standaard vacuum verpakt.
Hetzelfde geldt voor al onze bereidingen die niet-bevroren worden aangeboden.
Vries de producten best zo snel mogelijk na thuiskomst in, en wacht hier niet eerst enkele dagen mee.
De beste manier om een product te ontdooien, is dit tijdig (bv. de avond van te voren of 's ochtends vroeg) uit de vriezer te halen en in de koelkast te plaatsen. Geforceerd ontdooien maakt een product nooit beter.
* Hoe lang kan ik jullie oesters bewaren?
Dit varieert: GESLOTEN oesters kan je perfect enkele dagen in de ijskast bewaren; zij komen bij ons rechtstreeks uit het bassin dus zijn in optimale conditie.
GEKRAAKTE oesters daarentegen nuttig je best binnen de 24 uur. Bewaar deze wel steeds in de koelkast.
Werden de oesters volledig GEOPEND? Dan eet je deze best dezelfde dag nog op. Omdat onze oesters vakkundig geopend worden, waarbij het vruchtje zo min mogelijk beschadigd wordt, kan het echter geen kwaad dat hier enkele uren tussen verstrijken.
* Is het nu Steloy, of Sint-Eloy? / Hoe wordt jullie naam eigenlijk uitgesproken?
De naam van onze winkel is STELOY, en wordt dus uitgesproken als [stellooj]. Deze naam is de samentrekking van Sint-Eloy, de naam die onze zaak droeg tot 2000. Lees alles hierover in onze Geschiedenis.